Programação
-
APRESENTAÇÃO DO CURSO
Objetivos
Organização
PARTICIPAÇÃO DRA. MARIA REBECA OTERO GOMES - Coordenadora do Setor de Educação da UNESCO Brasil
-
Profa. Suzanne
Leituras Obrigatórias:
1- DO PARENTS HAVE A FUNDAMENTAL RIGHT TO KNOW ABOUT THEIR CHILD'S GENDER IDENTITY IN SCHOOL? Suzanne Eckes and Maggie Paino. 405 Ed. Law Rep. 17
2- Public School Teachers who Refuse to Use Preferred Names and Pronouns: A Brief Exploration of the First Amendment Limitations in K-12 Classrooms. Suzanne Eckes, J.D., Ph.D.
3- Recent Legal Challenges Involving a Child’s Gender Identity in School: An Exploration of the “Fundamental” Rights of Parents. Suzanne Eckes and Maggie Paino.
4- A Conflict in the Courts: An Update on School Restroom Policies. Suzanne Eckes, J.D., Ph.D.
-
Free Speach
Profa. Kristine Bowman - Michigan State
Kristine L. Bowman, “Exploring an Epistemic Conflict Over Free Speech on American College Campuses, and the Promise of the New Democratic Model,” Nomos: Journal of Political and Legal Philosophy, (forthcoming 2023).
Kristine L. Bowman & Katharine Gelber, “Responding to Hate Speech: Counterspeech and the University,” Virginia Journal of Social Policy and the Law vol. 28, no. 3 (2021): 248-75.
Kristine L. Bowman, “The (Re)Definition of Free Speech,” Journal of Law and Politics (forthcoming 2023
-
U.S. Federalism and Education Police
Prof. Kenneth Wong
-
Sistema Nacional de Educação
Prof. Carlos Roberto Jamil CuryLeitura Obrigatórias
1- PL 235/2019 – Sistema Nacional de Educação
2- Sobre a noção de Sistema – Parecer CNE 30/2000 (elaborado antes da EC 59/09).
3- Os desafios e as perspectivas do regime de colaboração e do regime de cooperação no sistema nacional de educação.
-
Olavo Nogueira Filho
Diretor Executivo do Todos pela Educação
-
Atraso educacional e seu impacto no presente
Antonio Góis
Leitura Obrigatória:
O ponto a que chegamos: duzentos anos de atraso educacional e seu impacto nas políticas do presente. FGV EDITORA; 2022, 208 pp
-
-
-