Programação

  • Aula 1 - 03/03/23 - APRESENTAÇÃO ON LINE

    APRESENTAÇÃO DO CURSO

    Objetivos

    Organização



    PARTICIPAÇÃO DRA. MARIA REBECA OTERO GOMES - Coordenadora do Setor de Educação da UNESCO Brasil 


  • Aula 2 06/03 – Manhã: 9:30hs às 13hs

    Profa. Suzanne

    Women's rights activists compared to racists in report put forward by ...

    Leituras Obrigatórias:

    1-      DO PARENTS HAVE A FUNDAMENTAL RIGHT TO KNOW ABOUT THEIR CHILD'S GENDER IDENTITY IN SCHOOL? Suzanne Eckes and Maggie Paino405 Ed. Law Rep. 17

    2-      Public School Teachers who Refuse to Use Preferred Names and Pronouns: A Brief Exploration of the First Amendment Limitations in K-12 Classrooms.  Suzanne Eckes, J.D., Ph.D.

    3-      Recent Legal Challenges Involving a Child’s Gender Identity in School: An Exploration of the “Fundamental” Rights of Parents.  Suzanne Eckes and Maggie Paino.

    4-      A Conflict in the Courts: An Update on School Restroom Policies. Suzanne Eckes, J.D., Ph.D.


  • Aula 4 07/03 – Manhã: 9:30hs às 13hs

    Free Speach

    Profa. Kristine Bowman - Michigan State        



    Kristine L. Bowman, “Exploring an Epistemic Conflict Over Free Speech on American College Campuses, and the Promise of the New Democratic Model,” Nomos: Journal of Political and Legal Philosophy, (forthcoming 2023).

    Kristine L. Bowman & Katharine Gelber, “Responding to Hate Speech: Counterspeech and the University,” Virginia Journal of Social Policy and the Law vol. 28, no. 3 (2021): 248-75.

    Kristine L. Bowman, “The (Re)Definition of Free Speech,” Journal of Law and Politics (forthcoming 2023

     


  • Aula 6 - On Line 08/03 – 9:30 às 13hs

    U.S. Federalism and Education Police


    Prof. Kenneth Wong

     


  • Aula 7 09/03 - 9:30 às 13hs

    Sistema Nacional de Educação


    Prof. Carlos Roberto Jamil Cury

     

    Leitura Obrigatórias

    1-     PL 235/2019 – Sistema Nacional de Educação


    2-      Sobre a noção de Sistema – Parecer CNE 30/2000 (elaborado antes da EC 59/09).

    3-      Os desafios e as perspectivas do regime de colaboração e do regime de cooperação no sistema nacional de educação.


  • Aula 9 13/03 – 9:30 às 13hs

    Olavo Nogueira Filho

    Diretor Executivo do Todos pela Educação 

    Olavo Nogueira Filho

  • Aula 10 13/03 – Tarde: 14:00 às 17hs

    Atraso educacional e seu impacto no presente

    Antonio Góis

    Leitura Obrigatória:

    O ponto a que chegamos: duzentos anos de atraso educacional e seu impacto nas políticas do presente. FGV EDITORA; 2022, 208 pp

     Entrevista Antônio Gois com o IMPA - Jornal Futura - Canal Futura - YouTube


  • Tópico 8

  • Tópico 9

  • Tópico 10